BOLILE PARODONTALE

Diagnostic Boli Parodontale

Bolile porodontale sunt diagnosticate de medicul stomatolog în timpul unui examen parodontal. Acest tip de examinare trebuie să fie parte a controlului periodic.

Sonda parodontală (un instrument dentar ) este cu blândete folosită pentru a măsura santul (buzunarul sau spatiul) dintre dinte si gingie. Adâncimea unui sant sănătos măsoară 3mm sau mai putin si nu sângerează. Un sant mai adânc de 3mm ne arată aparitia unei boli parodontale. Cu cât boala parodontală înaintează cu atât mai mult santul se adânceste.

Medicul stomatolog foloseste informatii referitoare la adâncimea santului, sângerarea si inflamarea gingiilor, mobilitatea dentară, etc. pentru a diagnostica boala parodontală în una dintre categoriile urmatoare:

GINGIVITA

Gingivita este primul stadiu al boli parodontale. Placa bacteriană (prin toxinele pe care le produce) irită gingiie producând durere, inflamatie si o culoare rosie sângerândă.

PARODONTITA

Placa bateriană neândepartată de pe dinte se transformă în tartru dentar care, acumulându-se, irită gingiile si, cu timpul, le îndepartează de dinte. Se formează santuri adânci între gingie si dinti care încep să se umple cu bacterii si puroi. Gingiile sunt foarte iritate, inflamate si sângerează usor. În acest stadiu, osul poate prezenta mici retractii.

PARODONTITA PROFUNDĂ

Dintii încep să-si piardă suportul în situatia în care gingiile si osul se retrag, iar ligamentele interdentare se distrug. În aceste conditii, boala netratată duce la pierderea dintilor. În acest stadiu, osul poate prezenta retractii moderate sau severe.