Ingrijire & preventie

Consultatia si detartrajul

La prima dumneavoastra vizita, medicul stomatolog va efectua un control dentar amanuntit. De regula, se vor urmari:

• Examinarea radiografiilor – acestea ne dau informatii despre posibile carii ascunse, tumori, chisturi sau retractii osoase dar ne evidentiaza si pozitiile dintilor si a radacinilor;
  • Examinarea fetei – se examineaza fata, gâtul, buzele, limba, gingiile si obrajii;
  • Evaluarea bolilor gingivale – se examineaza gingiile si osul înconjurator pentru a evalua aparitia bolilor parodontale;
  • Examinarea dintilor – se vor examina cu instrumente specifice toate suprafetele dentare în vederea descoperirii cariilor;
  • Examinarea restauratiilor existente – se verifica toate plombele, coroanele, puntile etc

detartraj si periaj

Detartrajul si periajul profesional

Detartrajul si periajul profesional constau în:

• îndepartarea tartrului – tartrul se formeaza în urma întaririi placii dentare ramase pe dinti de-a lungul timpului si care acum este bine prinsa pe toata suprafata dintelui. Tartrul se formeaza în general la nivelul gingiilor si sub acestea, iar, pentru înlaturarea lui, este nevoie de un instrumentar adecvat.
  • îndepartarea placii dentare – placa dentara este o pelicula lipicioasa, aproape invizibila, care se depune pe dinte; este formata dintr-o colonie de bacterii în continua dezvoltare, din resturi de mâncare si saliva. Aceste bacterii produc toxine care duc la inflamarea gingiilor si atunci apar primele semne ale bolilor parodontale.

Periajul profesional consta în îndepartarea tartrului si a placii care nu au fost îndepartate în timpul detartrajului.